Valentýn v e-commerce: Připravte svůj e-shop na svátek lásky

Po Vánočním shonu nastalo obchodníkům klidnější období. Nadcházející Valentýn ale opět rozvíří vody e-commerce v Česku. Nabídněte zákazníkům možnost rychlého a flexibilního doručení dárků jejich milovaným a nechte je vybrat preferovaný způsob dopravy. S Manažerem zásilek od Zaslat hravě překonáte jakoukoliv vzdálenost a uděláte z Valentýna příležitost pro růst vašeho podnikání.

Ačkoliv se u nás Valentýn teprve zabydluje, globálně patří mezi významné nákupní události. Pojďme se podívat, co to znamená pro váš e-shop.

Valentýn v číslech: Zaměřte se na mladší publikum

Svátek svatého Valentýna si v České republice stále hledá svoji cestu k srdcím zákazníků, na světě se ale jedná o fenomén, který slaví okolo 59 procent spotřebitelů. Ti loni za dárky utratili rekordních 14,2 miliard dolarů, což je o 5 procent více než v roce 2023 (DriveResearch). Letos tedy můžeme očekávat další nárůst, a to i u nás. Podle průzkumů u nás slaví den sv. Valentýna asi třetina respondentů, a to zejména ti mladší 35 let (iDnes.cz).

Jaké dárky spotřebitelé nejvíce kupují

Mezi nejoblíbenější dárky patří každoročně čokoláda a další sladké dárky, valentýnská přáníčka, květiny a večeře v restauracích. Spotřebitelé ale nakupují i parfémy, kosmetiku nebo erotické pomůcky. Podle průzkumu společnosti Alza loni přes polovinu respondentů plánovalo utratit do 1 000 korun, 30 % spotřebitelů si vyhradilo až 2 000 korun (iDnes.cz). 40 % valentýnských dárků nakoupí spotřebitelé online. Z toho vyplývá, že majitele e-shopů čeká další nákupní svátek, na který se mohou pomalu začít připravovat. My vám poradíme, jak tento den, který připadá na polovinu února, využít pro růst podnikání.

Oslovte zákazníky: Kreativní strategie pro úspěšnou valentýnskou kampaň

Valentýn je událost, kdy můžete popustit uzdu své kreativitě a připravit originální kampaň, díky které oslovíte stávající, ale i nové zákazníky. Nebojte se vystoupit z davu a ukažte své produkty v novém světle – spotřebitelé chtějí být originální a rádi sáhnou místo čokolády právě po vašem zboží. Připravte kampaň, která zaujme:

  • Dejte vašemu kreativnímu týmu volnou ruku a připravte vizuály a texty, které zaujmou. Ať už zvolíte emotivní nebo vtipný přístup, správný claim přitáhne pozornost. Respektujte ale vlastnosti vašeho výrobku a buďte v souladu s vaší tonalitou.
  • Vytvořte na svém webu speciální valentýnskou stránku, kde představíte všechny produkty, které by mohly být vhodným dárkem pro ženy i muže.
  • Informujte o kampani na všech kanálech – sociálních sítích, newsletterech, tiskových zprávách, webových bannerech, partnerských webech, ale i pomocí influencerů apod.
  • Zabalte zboží originálně tak, aby ho zákazník mohl rovnou darovat své partnerce či partnerovi.
  • Nabídněte rychlé a flexibilní doručení a umožněte zákazníkům výběr z několika dopravců.

Kreativitě se meze nekladou. Můžete také připravit limitovanou edici vašich produktů s valentýnským designem, čímž dodáte svému zboží exkluzivitu. Stejně tak můžete nabídnout možnost personalizace produktů jako je gravírování, věnování apod.

Skvělá kampaň je však jenom polovina úspěchu, zákazníci také očekávají rychlou a spolehlivou dopravu.


Méně opuštěných košíků díky dopravě se Zaslat

Máte kampaň připravenou? Ať už bude sebelepší, nezapomínejte na optimalizaci košíku. Podle statistik se až 70 % zákazníků rozhodne opustit košík před dokončením nákupu. Až 11 % zákazníků opustí nákupní košík v případě, že e-shop nenabízí preferovaný způsob dopravy. Díky Zaslat můžete využívat služby 10 dopravců, kteří dohromady nabízí přes 22 tisíc podacích a výdejních míst a boxů. Nabídněte svým zákazníkům flexibilní způsoby dopravy a nechte je odeslat jejich valentýnský dárek přímo jejich drahé polovičce – na adresu či do výdejního boxu. Snížíte tak míru opuštěných košíků a zvýšíte zákaznickou spokojenost.

Automatizace: Připravte se příliv nových zákazníků

Automatizace může znít složitě, ale díky ní získáte mnohem více času na strategické řízení vaší firmy, zatímco běžné rutinní záležitosti zvládnete odbavit na pár kliknutí. Jednoduše napojte váš e-shop na Manažer zásilek a mějte přehled o všech nových objednávkách i zásilkách na cestě přímo v přehledu v aplikaci. Nastavte si pravidelné svozy a notifikace pro vás i vaše zákazníky. Odesílejte všechny balíčky s lehkostí a buďte připraveni na příliv nových zákazníků. Díky automatizaci získáte prostor pro další aktivity, například plánování expanze do zahraničí.

Objevte nové trhy: Láska bez hranic s Manažerem zásilek

Český trh pomalu den svatého Valentýna objevuje a můžeme očekávat zvýšený nárůst objednávek. Výhoda využívání Manažeru zásilek od Zaslat ale spočívá i v tom, že můžete jednoduše své zboží posílat do zahraničí. Naši dopravci spolehlivě doručí zásilky po Evropě i do zbytku světa. Vaše balíčky doručíme až do 187 zemí světa! Nelimitujte se tedy pouze na český trh, ale objevte i okolní trhy a expandujte tam, kde na vás čeká další kupní síla. Valentýn může být navíc skvělá příležitost, jak si různé trhy otestovat a zjistit, zda má smysl dál do expanze investovat.

Závěr: Připravte se na valentýnský růst s Manažerem zásilek

Valentýn představuje pro e-shopy ideální příležitost, jak zaujmout zákazníky a zvýšit tržby. Klíčem k úspěchu je nejen kreativní marketingová kampaň, ale i hladké doručení dárků. S Manažerem zásilek od Zaslat zvládnete logistiku hravě, nabídnete široké možnosti dopravy a oslovíte nové zákazníky – doma i za hranicemi. Využijte tento svátek k růstu vašeho podnikání – začněte plánovat už dnes a registrujte se zdarma do Manažeru zásilek.

Scroll to Top