V předcházejícím roce byla hlavním tématem generativní umělá inteligence. AI ovládla mnoho debat i firemních vizí. Podnikatelé ji postupně začleňují do své strategie a využívají ji i kurýrní služby – ty díky ní mohou lépe optimalizovat trasy a šetřit tak zdroje i životní prostředí. Jaké trendy čekají logistiku poslední míle v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Doručení zboží zákazníkům včas je důležitou součástí logistiky poslední míle. Firmy, které svým zákazníkům nabídnou výběr z několika dopravců, rychlé dodání, ale i jednoduchý proces vrácení zboží, získají konkurenční výhodu. Zákazníci, kteří své zboží obdrží rychle, budou spokojenější a s větší pravděpodobností se k prodejci vrátí. Jak získat a udržet si konkurenční výhodu v roce 2025? Pojďme se podívat na ty největší trendy.
1. Zákazník na prvním místě
Zákaznický servis a personalizace bude v letošním roce opět velké téma, které ovlivní spokojenost zákazníků i jejich loajalitu. Firmy musí nabídnout kvalitní produkty, ale i perfektní službu – od snadného výběru zboží, přes personalizované nabídky, rychlé doručení až po jednoduchý proces vrácení zboží. Právě vrácení zboží hraje důležitou roli, když se zákazník rozhoduje o opakovaném nákupu.
💡 Tip: S Manažerem zásilek zařídíte vrácení zboží na dvě kliknutí.
2. Udržitelnost jako cesta k loajalitě
Zákazníci oceňují prodejce a firmy, kteří se chovají udržitelně a aktivně se podílejí na ochraně životního prostředí. Pro zákazníky není důležité jenom to, co firmy prodávají, ale i jakým způsobem. Ekologické postupy mohou přispět k pozitivnímu vnímání značky a pomoci oslovit zcela novou skupinu zákazníků, kteří si vybírají právě ty firmy, které jsou v souladu s jejich hodnotami.
Využívejte udržitelné obaly, které lze využít znovu – například pro vrácení zboží – a snižte tak svoji ekologickou stopu. Důležitý je i samotný způsob doručení. Výdejní místa a boxy pomáhají snižovat množství CO2 při doručování zásilek, kurýři totiž při jejich využívání dokáží doručit jedním autem až desetinásobně vyšší množství balíků. Náš partner Top-obaly.cz nabízí širokou škálu ekologického balení. Navíc zákazníci Zaslat mají na webu www.top-obaly.cz dopravu zdarma!
💡 Tip: V Manažeru zásilek můžete využívat výdejní místa a boxy 10 dopravců.
3. Flexibilní možnosti doručování
Zákazníci očekávají flexibilitu, která se přizpůsobí jejich potřebám a životnímu stylu. Chtějí mít možnost vybrat si, kdy a kam jim balíček dorazí, nebo si ho chtějí vyzvednout na jimi preferovaném místě. Flexibilita v doručování je pro ně důležitá, ať už se jedná o změnu doručovací adresy nebo přesměrování zásilky na jiný termín. Firmy, které nabídnou různé možnosti doručení získají konkurenční výhodu i spokojenější zákazníky.
💡 Tip: Díky Manažeru zásilek můžete využívat služby 10 dopravců zdarma bez smluv, závazků a minimálních objemů.
4. Bezchybné procesy díky automatizaci
Na trhu existuje nepřeberné množství nástrojů, které zefektivní vaše obchodní aktivity a procesy. Díky chatbotům můžete zlepšit zákaznický servis, umělá inteligence vám zase pomůže usnadnit komunikaci s vašimi zákazníky. S Manažerem zásilek od Zaslat zase můžete jednoduše optimalizovat logistiku. Mějte všechny operace pod palcem – od správy objednávek, výběr dopravce až po sledování zásilek v reálném čase. Díky automatizaci ušetříte čas, energii a minimalizujete chyby.
💡 Tip: Integrujte Manažer zásilek se svým e-shopem a mějte přehled o všech nových objednávkách.
5. Přístup k evropskému trhu
Podle průzkumu CzechTrade vnímá 51 % firem evropský trh jako vysoce konkurenční, ale zároveň s obrovským potenciálem pro růst. Pro 28 % dotázaných firem je evropský trh atraktivní díky své otevřenosti. Díky jednotnému evropskému trhu mohou firmy jednoduše prodávat své produkty po celé Evropské unii přímo koncovým zákazníkům. Firmy zároveň akcentují nižší logistické náklady (Businessinfo.cz).
💡 Tip: S Manažerem zásilek můžete posílat své zboží jednoduše do celého světa, po Evropě doručí kurýři balík od 2 pracovních dnů.
Závěr: Spokojení zákazníci díky automatizaci dopravy
Rok 2025 přinese logistice poslední míle řadu příležitostí. S rostoucím důrazem na zákaznický servis, flexibilitu a udržitelnost se firmy budou muset přizpůsobit rychlým změnám a inovacím. K tomu mohou využít nové technologické nástroje, které zefektivní procesy, zvýší spokojenost zákazníků a jejich loajalitu.
Manažer zásilek pomůže podnikatelům optimalizovat logistiku a přizpůsobit se novým trendům. Registrujte se zdarma a využívejte všechny funkce – vybírejte dopravce pro vaše zásilky, sledujte balíčky v reálném čase a na dvě kliknutí zařiďte zákazníkům vrácení zboží. Integrujte jednoduše Manažer zásilek na váš e-shop a mějte přehled o všech nových objednávkách. Zlepšete zákaznickou zkušenost, získejte konkurenční výhodu a úspěšně odstartujte rok 2025.