E-commerce v roce 2025: 4 trendy, které vám zajistí úspěch

Trh se neustále vyvíjí a zákazníci mění svá očekávání – aktuálně prahnou po personalizovaných zážitcích, rychlosti a udržitelnosti. Prodejci, kteří se dokáží přizpůsobit těmto trendům, získají konkurenční výhodu a přilákají nové zákazníky. Pojďme se podívat na čtyři hlavní trendy, které budou formovat svět e-commerce v roce 2025.

Hyperpersonalizace, udržitelnost, rychlost a pohodlí a omnichannel strategie – to jsou oblasti, na které by měly firmy v roce 2025 soustředit svou pozornost. Online nákupy jsou stále na vzestupu, e-shopy se rozrůstají a lákají nové zákazníky. Letos se očekává, že 21 % všech nákupů proběhne online, což bude historicky nejvyšší podíl. Pro srovnání, v roce 2021 to bylo 18,8 % (sellerscommerce.com).

Nákupy začínají online: E-commerce v číslech

Každý týden nakupuje online 34 % spotřebitelů a každý měsíc až 82 %. Dokonce i když zákazníci nakoupí v kamenné prodejně, zboží si nejprve vyhledají a prohlédnou na internetu – až ve 44 % případů tak zákazníci začínají nákupní cestu online (sellerscommerce.com). Optimalizace e-shopu a správná komunikace by měly být pro každou firmu v roce 2025 prioritou. Pojďme se podívat, jaké trendy můžete následovat, abyste dobyli stále rostoucí svět e-commerce.

Trend 1: Hyperpersonalizace a nabídky na míru

Personalizaci už všichni dobře známe – e-maily s křestním jménem zákazníka odesíláme na denní bázi. Hyperpersonalizace jde o krok dál. Ve spolupráci s umělou inteligencí a na základě analýzy dat přináší zákazníkům nabídky přesně na míru. Spotify například doporučí hudbu na základě uložených playlistů a Amazon nabízí svým zákazníkům produkty dle předchozích nákupů, což tvoří až 35 % jejich tržeb (Fakticky.cz).

Chcete si hyperpersonalizaci vyzkoušet v praxi? Pusťte se do e-mailového marketingu a posílejte svým zákazníkům relevantní nabídky. Pokud si zákazník zakoupil zimní bundu, můžete mu poslat nabídku na šály, rukavice nebo čepice, které se k ní hodí. Prodáváte svíčky a víte, že zákazníkům vydrží v průměru měsíc? Pošlete po měsíci e-mail s nabídkou svíček podobné vůně a přidejte slevový kód.

Dejte zákazníkům pocit jedinečnosti a ukažte, že skutečně rozumíte jejich potřebám.

Trend 2: Udržitelnost zlepší vnímání zákazníků

Udržitelnost je pro spotřebitele velké téma a při rozhodování o nákupu hraje velkou roli. Až 40 % Čechů považuje za důležité, jak se e-shop chová k životnímu prostředí (Ipsos.cz). Dvě třetiny kupujících by uvítaly recyklované nebo dříve použité obaly a 4 z 10 spotřebitelů preferují vyzvednutí svých objednávek na výdejních místech, čímž snižují svoji uhlíkovou stopu.

Jak začít? Recyklujte a znovu využívejte obalové materiály a spolupracujte s dopravci, kteří nabízí ekologické doručení a možnost vyzvednutí objednávek na výdejních místech. Dopravci Zaslat na poptávku po udržitelnosti reagují a zavádí moderní technologie, automatizaci či elektrifikují svůj vozový park. Využívání výdejních boxů a míst zkrátí kurýrům trasy a zefektivní doručováníjeden balíkový automat dokáže zvýšit počet zásilek doručených jedním nákladním autem až desetinásobně.

Přispějte k ochraně životního prostředí a zvyšte atraktivitu svého e-shopu.

Trend 3: Rychlost a pohodlí díky Zaslat

Při výběru způsobu doručení zboží je pro zákazníky nejdůležitější cena, kterou zohledňuje 97 % z nich. Hned na dalším místě je pohodlnost (92 %) a rychlost (90 %). Na čtvrtém a pátém místě je ekologické balení, to uvítá až 47 % zákazníků a 42 % zohledňuje ekologické doručení (Ipsos.cz).

Rychlost je standard, naši dopravci doručí zásilky po České republice ve většině případů už do druhého dne a po Evropské Unii od dvou pracovních dnů. Od konkurence vás odliší možnost výběru času doručení, výběr z několika dopravců, doručení do výdejního boxu nebo jednoduchý proces vrácení zboží.

Jak na to? Registrujte se zdarma v Manažeru zásilek od Zaslat a napojte ho jednoduše na svůj e-shop. Všechny nové objednávky pak uvidíte přímo v přehledu a můžete je rychle poslat do světa. Dejte vašim zákazníkům možnost vybrat z 10 dopravců a více než 22 tisíc výdejních míst a boxů. V Manažeru zásilek zároveň vyřídíte reklamaci nebo vrácení zboží na jedno kliknutí. Od opravdu flexibilního doručování vás dělí jediný krok.


Trend 4: Omnichannel strategie sjednotí zákaznickou zkušenost

Zákazníci vnímají značku jako propojený ekosystém, který by měl být konzistentní napříč všemi kanály. Očekávají stejný zážitek, ať už nakupují přes e-shop, sociální sítě nebo mobilní aplikaci. Jak už jsme zmínili výše, téměř polovina zákazníků začíná svůj nákup online – prohlédnou si produkt a zjistí více informací. Průzkum společnosti Hubspot říká, že 71 % zákazníků se při rozhodování o nákupu spoléhá na doporučení ze sociálních sítí (Hubspot).

Jak se pustit do omnichannel strategie? Začněte sjednocením komunikace napříč všemi prodejními a marketingovými kanály a ujistěte se, že působíte na všech relevantních platformách. Chatovací aplikace pro kontaktování firem upřednostňuje 54 % zákazníků, což znamená, že rychlá komunikace je pro zákazníka důležitá. Ostatně pro 88 % zákazníků je zážitek z nákupu stejně důležitý jako samotný produkt (Wisernotify). Buďte konzistentní a pracujte s daty. Díky tomu umožníte zákazníkům plynule přecházet mezi různými kanály, zlepšíte zákaznickou zkušenost a zvýšíte konverze.

Závěr: Naskočte na vlnu trendů 2025 a získejte nové zákazníky

Rok 2025 přinese do e-commerce ještě větší důraz na personalizaci, udržitelnost, rychlost a zážitek. Zákazníci očekávají pohodlné nakupování, ať už si vybírají produkty na sociálních sítích, na e-shopu nebo v aplikaci, a rychlé doručení. Využívejte data k personalizovaným nabídkám, odesílejte zboží v ekologických a recyklovaných obalech a nabídněte flexibilní možnosti doručení. Firmy, které si nenechají ujít vlnu nových trendů, získají konkurenční výhodu a spokojené zákazníky. Nabídněte zákazníkům spolehlivost a pohodlné doručení vašich zásilek – se Zaslat je to hračka!

Scroll to Top