Předvánoční období má své nezaměnitelné kouzlo – trhy, všudypřítomná světýlka a slavnostní atmosféra. Pro prodejce se však jedná o nejhektičtější část roku. Je to ale také doba, kdy mohou dosáhnout výjimečných zisků a získat nové zákazníky. Musí ale překonat výzvy spojené s předvánočním obdobím. Odpovědí je automatizace dopravy pro vaše objednávky. Jak na to? To se dozvíte v tomto článku.
Online nákupy v České republice pravidelně před Vánoci výrazně rostou a zákazníci mají na výběr nespočet prodejců, od kterých mohou zboží objednat. Často se rozhodují na základě ceny a oceňují dopravu zdarma a možnost vybrat si z několika dopravců a způsobů doručení.
Předvánoční období klade velké nároky na obchodníky, kteří čelí nedostatku zásob, tlaku na rychlé doručení zboží a výběr dopravců. Manažer zásilek od Zaslat vám pomůže automatizovat vaši logistiku a všechny tyto výzvy zvládnout mrknutím oka.
Výzvy, kterým obchodníci čelí v předvánočním obdobím
Předvánoční sezóna přináší obchodníkům nejen vysoké prodeje, ale také spoustu výzev, které musí překonat, aby zvládli nadcházející období s přehledem. Mezi ty největší patří:
- Zvýšený zájem o zboží: Zákazníci zároveň očekávají, že jejich objednávky budou vyřízeny rychle a efektivně.
- Navýšení kapacity zásob: Prodejci musí mít dostatek zboží na skladě, aby ho nevyprodali příliš brzy a nezklamali své zákazníky.
- Výběr dopravce a optimalizace nákladů na dopravu: Někteří dopravci mohou být přetížení, proto je dobré mít smlouvu hned s několika z nich.
- Rychlá doprava zboží zákazníkovi: Rychlost je důležitá obzvlášť během Vánoc, kdy zákazníci objednávají dárky na poslední chvíli.
- Sledování zásilek v reálném čase: Zákazníci chtějí vědět, kde se jejich zásilka nachází a kdy ji mohou očekávat.
Každá z těchto výzev může být pro podnikatele náročná. Kvůli časovému presu je ale předvánoční období o to intenzivnější. Řešením je automatizace, která ulehčí práci a zvýší efektivitu.
Bezchybná expedice díky automatizaci
Automatizace objednávek může výrazně zjednodušit celý proces odesílání zboží zákazníkům. Platformy jako Manažer zásilek usnadní práci každému podnikateli, který potřebuje uvolnit ruce a věnovat se strategičtějším aktivitám jako jsou promo kampaně nebo péče o zákazníky.
Díky automatizaci můžete rychle a efektivně zpracovat i velké množství objednávek bez rizika lidské chyby. Zákazníci obdrží automatické notifikace o stavu své objednávky a mohou sledovat zásilku v reálném čase – stejně tak jako vy. V předvánočním čase tak minimalizujete počet dotazů ohledně zásilek na cestě a zlepšíte zákaznický zážitek.
Logistika pod kontrolou s Manažerem zásilek
Manažer zásilek od Zaslat vám umožní mít všechny vaše zásilky pod dohledem. V rámci jedné platformy můžete spravovat všechny nezávisle na tom, jakého dopravce zvolíte. Vyberte si kurýrní službu, nastavte místo vyzvednutí i způsob platby, sledujte zásilky a odesílejte notifikace – to vše z jednoho místa.
Široká nabídka dopravců a odběrných míst
Vyberte si z deseti nejvýznamnějších dopravců a více než 22 000 podacích a odběrných míst včetně oblíbených výdejních boxů. Nabízíme přímé napojení na nejpopulárnější české dopravce, které můžete začít využívat ihned po registraci.
Všechny informace na jednom místě
Žádná zásilka se vám s Manažerem zásilek neztratí. Na hlavním dashboardu uvidíte přehled všech zásilek, které můžete snadno třídit pomocí filtrů. Rozpracované zásilky můžete upravit, dokončit, nebo tvořit nové podle aktuální situace.
Odesílejte objednávky hromadně a plánujte svozy
S Manažerem zásilek zjednodušíte svoji expedici na maximum. Potřebujete odeslat více balíků najednou? Nahrajte všechny své objednávky hromadně pomocí tabulkového souboru a naplánujte svoz. Můžete nastavit pravidelné svozové adresy, ze kterých dopravce vyzvedne zásilky přímo u vás. Tímto způsobem nejen ušetříte čas, ale také se vyhnete tzv. pick-up poplatku, který si dopravci při vyzvednutí zásilek účtují.
Integrujte Manažer zásilek se svým e-shopem
Manažer zásilek lze snadno integrovat na ta nejznámější e-shopová řešení. Tímto způsobem budete mít přehled o všech nových objednávkách přímo v Manažeru zásilek a snadno pro ně zařídíte kurýra. Máte vlastní e-shopové řešení? Propojte ho pomocí API a usnadněte si tak správu zásilek.
Jak vám Manažer zásilek usnadní předvánoční sezónu?
Optimalizace dopravy je klíčová pro úspěch vašeho podnikání. S Manažerem zásilek od Zaslat zvládnete odbavit dopravu na jedno kliknutí. Tento nástroj vám přinese nespočet benefitů a vy se místo zařizování dopravy pro každý balík můžete soustředit na důležitější aspekty vašeho podnikání. Jak přesně vám Manažer zásilek pomůže?
- Jednoduché napojení na e-shop
Propojte Manažer zásilek se svým e-shopem a snadno spravujte nové objednávky. Nabízíme napojení na přední poskytovatele e-shopových řešení, ale můžete také využít API. Mějte přehled o všech nových objednávkách a odesílejte je rychleji, než kdy dřív.
- Rychlé zpracování objednávek
Integrace Manažeru zásilek s vaším e-shopem znamená, že všechny nové objednávky uvidíte na jednom místě. Dopravu zařídíte jedním kliknutím. Nastavte si svozové adresy, plánujte svozy a ušetřete čas, který můžete věnovat vánočním kampaním.
- Minimalizace chyb
Manažer zásilek si pamatuje adresy i svozové adresy, proto s jeho využitím minimalizujete riziko lidských chyb. Obvlášť před Vánoci se nehodí, aby balíček putoval omylem na jinou adresu.
- Notifikace a sledování zásilek
Nastavte si notifikace pro sebe i zákazníky. Mějte přehled o stavu zásilek a umožněte zákazníkům sledovat jejich pohyb. Když budou mít jistotu, že balíček stihne dorazit do Vánoc, budou spokojenější.
- Žádné závazky s dopravci
Díky Manažeru zásilek nemusíte hledat toho jednoho nejlepšího dopravce a uzavírat s ním smlouvu, která navíc často stanovuje minimální objem balíků. U nás můžete využívat všechny dopravce ihned po registraci bez závazků a minimálních objemů. Nemusíte se tak bát vánočního přetížení jednoho dopravce nebo výpadku služeb. S námi si jednoduše domluvíte dopravu s jinou kurýrní službou.
Závěr: Široká síť dopravců díky Manažeru zásilek
Vánoční sezóna je oblíbené období, ale pro podnikatele představuje náročný závod s časem. Automatizace objednávek skrze platformu Manažer zásilek vám ulehčí práci, sníží chybovost a zlepší zákaznický zážitek. Od integrace s vaším e-shopem až po výběr nejvhodnějších dopravců – vše zvládnete rychle, efektivně a bez stresu. Nechte dopravu na nás a věnujte se raději rozvoji vašeho podnikání a spokojenosti zákazníků.
Přihlaste se do svého Manažeru zásilek a využijte distribuční síť těch největších českých dopravců, podacích i výdejních míst a výdejních boxů. Odesílejte své zboží flexibilně, rychle a spolehlivě!