Black Friday je v oblasti e-commerce jedním z nejdůležitějších dnů v roce. Pro obchodníky je to ideální příležitost oslovit nové zákazníky, zjistit, které produkty jsou nejvíce poptávané a připravit se na vánoční sezónu. Tento nákupní svátek ale přináší také logistické výzvy, protože zákazníci očekávají rychlé doručení. Optimalizace dopravy je tak na místě. Jak využít Manažer zásilek a zvládnout toto období na jedničku?
Black Friday: Od chaosu k nákupnímu svátku
Black Friday, neboli Černý pátek, má své kořeny ve Spojených státech a připadá na čtvrtý pátek v listopadu, tedy den následující po americkém Dni díkůvzdání. Tento termín začali používat policisté ve Filadelfii v 50. letech minulého století, aby popsali chaos a hustý provoz, který po Dni díkůvzdání následoval.
Později se pojem Black Friday začal využívat jako označení dne, kdy se tržby obchodníků zvyšují a přecházejí do tzv. černých čísel. Dnes je Black Friday synonymem pro den, kdy zákazníci mohou nakoupit zboží s výraznými slevami a obchodníci tak neoficiálně zahajují vánoční sezónu.
Růst popularity Black Friday v Česku
V České republice se začal Black Friday prosazovat až v posledních letech, avšak rychle si získal na popularitě. V našem kontextu se často nejedná pouze o jeden den, ale třeba i o celý týden, při kterém prodejci nabízí zboží za výhodné ceny. Průměrně si zákazníci během této marketingové akce pořídí tři produkty, přičemž nejčastěji nakupují oblečení, obuv, elektroniku, domácí spotřebiče, kosmetiku a dětské zboží (Black-Friday.Global). Čeští zákazníci zároveň oceňují rychlé a spolehlivé doručení. S Manažerem zásilek mohou i menší e-shopy těžit z automatizace dopravy, využívat různé dopravce a držet krok s velkými hráči.
💡 Věděli jste, že od roku 2005 existuje i Cyber Monday? Tento den připadá na první pondělí po Black Friday a vznikl proto, aby mohli nakupovat i zákazníci, kteří během víkendu neměli dostatek času.
Příležitost i logistické výzvy
Pro obchodníky je Černý pátek skvělá příležitost ukázat své produkty novému publiku a získat nové zákazníky. Ta s sebou ale nese i mnoho výzev, které je třeba zvládnout. Výrazný nárůst objednávek klade vysoké nároky na skladování a logistiku. Zákazníci navíc očekávají rychlé doručení a proto hraje výběr toho správného dopravce hlavní roli. Automatizovaný proces dopravy zboží vám může výrazně usnadnit práci.
Jak vám Manažer zásilek pomůže zvládnout Black Friday
Black Friday je za rohem a automatizovat logistiku je většinou projekt, který může běžně trvat i několik měsíců. S Manažerem zásilek od Zaslat ale získáte flexibilní řešení, které můžete začít využívat okamžitě. Odesílejte balíky s různými dopravci, objednávejte svoz nebo propojte Manažer zásilek přímo s vaším e-shopem a zjednodušte celý proces logistiky. Objevte novou úroveň automatizace.
Manažer zásilek nabízí využívání špičkových kurýrních služeb i menším prodejcům:
✅ Flexibilní výběr dopravce
✅ Přístup k více než 22 tisícům podacích a výdejních míst
✅ Sledování zásilek a automatické notifikace
✅ Snadná integrace s e-shopem
10 dopravců a 22 000+ výdejích míst a boxů
Black Friday je období náročné na logistiku. Dopravci jsou zahlceni balíky a zákazníci netrpělivě čekají na své zboží. Výběr dopravce je důležitým krokem v rámci logistiky poslední míle. S námi můžete využívat všechny dopravce ihned po přihlášení do Manažeru zásilek. Neuzavírejte složité smlouvy s jednotlivými dopravci a jednoduše si vyberte ze široké nabídky poskytovatelů kurýrních služeb bez závazků a minimálních objemů. S námi získáte přístup do 95 % boxů a výdejních míst. Žádná objednávka navíc vás se Zaslat nepřekvapí!
✅ 10 dopravců a 22 000+ míst a boxů na jednom místě
✅ Všichni dopravci vždy po ruce
✅ Bez závazků a smluv
✅ Přístup do 95 % výdejních boxů
Sledování zásilek, notifikace a snadná reklamace
Se Zaslat budete mít nejenom vy přehled o tom, kde se váš balík právě nachází. Sledovat zásilky mohou i vaši zákazníci a vy můžete pro obě strany sami nastavit notifikace. V případě jakýchkoli potíží se lze obrátit na naši zákaznickou podporu, která vyřídí reklamaci přímo s dopravci.
✅ Přehled o všech zásilkách a cestě
✅ Automatické notifikace pro vás i vaše zákazníky
✅ Tým zákaznické péče Zaslat je tu pro vás
✅ Reklamace přímo přes Zaslat
Automatizace a integrace s e-shopem
Manažer zásilek snadno integrujete s vaším e-shopem a díky tomu uvidíte všechny nové objedávky přímo na této platformě. Na jedno kliknutí pak můžete objednat dopravu pro konkrétní zásilku, nebo objednat svoz přímo k vám, a to bez dalších přidaných pick-up poplatků, které si většinou dopravci účtují. Zrychlete expedici a získejte náskok před konkurencí.
✅ Propojení s e-shopem
✅ Flexibilní výběr dopravy
✅ Rychlá expedice objednávek
Black Friday na jedno kliknutí
Buďte připraveni na výrazný nárůst objednávek při Black Friday a odbavujte objednávky jedním kliknutím. Manažer zásilek od Zaslat vám pomůže optimalizovat logistické procesy, sledovat vaše zásilky a nabídne výběr z těch nejoblíbenějších dopravců. Získejte kontrolu nad vaší logistikou poslední míle a odesílejte balíky do celého světa lehce. Letošní nákupní sezóna pro vás bude hračka!