Praktický průvodce pro podnikatele: Jak efektivně sledovat zásilky dopravců

Digitální doba zintenzivňuje tempo našich životů a zákazníci jsou zvyklí mít vše rychle a pod kontrolou. Tlak na rychlé doručení zásilek je obrovský a sledování zásilek se stává standardem, který musí každá firma nabídnout. Pokročilý tracking zásilek je nástroj, který vám pomůže efektivně řídit vaše dodávky a zvýší spokojenost vašich zákazníků.

V tomto článku se podíváme na to, jak sledování zásilek funguje, jaké výhody přináší a jak vám Zaslat pomůže s pokročilým trackingem zásilek a notifikacemi.

Jak funguje sledování zásilek?

Sledování zásilek nebo také tracking, je proces, který umožňuje odesílatelům a příjemcům zásilek sledovat pohyb balíku od okamžiku odeslání až do momentu doručení. Každý balík je označen jedinečným číslem, které umožňuje jeho sledování v reálném čase přes internet.

Každý dopravce používá svůj vlastní systém pro sledování zásilek. Obecně platí, že balík prochází třemi základními fázemi:

  1. Přijetí zásilky: Dopravce přijme balík a zaregistruje ho ve svém systému.
  2. Přeprava: Zásilka cestuje přes různé dopravní uzly a sklady.
  3. Doručení: Balík je doručen příjemci.

Doručování balíků je komplexní proces a kromě těchto základních fází se při trackingu můžeme setkat i s dalšími stavy přepravy:

  • Přijata data o zásilce: Dopravce o zásilce ví, eviduje informace a čeká na vyzvednutí nebo předání balíku do přepravy.
  • Balík byl přijat přepravním uzlem: Zásilka dorazila do jednoho z logistických center dopravce (depo), kde bude přesměrovaná podle cílové destinace.
  • Balík dorazil do doručovacího přepravního uzlu: Zásilka dorazila na depo, které zajišťuje doručení na adresu příjemce.
  • Balík byl naložen na doručovací vozidlo: Kurýr, který balík poveze, ho právě naložil do vozidla a vyráží na svou denní trasu.
  • Kontakt na řidiče a časové okno jeho příjezdu: Dopravce zašle adresátovi detailní informace ohledně doručení zásilky.
  • Problém s doručením zásilky: V případě nezastižení příjemce na adrese, nebo komplikací na straně řidiče se ve většině případů zásilka automaticky doručuje následující pracovní den.

Jakmile dopravce načte štítek na zásilce a přiřadí ji konkrétní stav, status se ihned změní také v systému. V reálném čase tak můžete sledovat, kde se váš balík nachází, a předpokládat vývoj doručení. Například v momentě, kdy se u zásilky objeví stav, že byl balík naložen na doručovací vozidlo (objeví se většinou v brzkých ranních hodinách), máte jistotu že ještě ten den bude váš balík doručen.

Výhody sledování zásilek

Dopravci nabízí možnost sledování zásilek z několika důvodů. Jaké benefity z této služby plynou?

  1. Transparentnost: Sledujte pohyb zásilky od odeslání až po doručení.
  2. Spokojenost zákazníků: Tracking můžete sledovat vy i vaši zákazníci, kteří budou vědět, kdy mohou zásilku očekávat.
  3. Efektivní řešení problémů: Pokud se vyskytne problém, můžete rychle zjistit, kde se zásilka nachází, co se s ní děje, a reagovat na situaci.

Logistika pod kontrolou se Zaslat

Spolehlivý a přesný systém sledování zásilek je zásadní pro efektivní logistiku. V Zaslat to víme, a proto máme přímé napojení na všechny naše dopravce a všechny stavy zásilek vám zobrazíme okamžitě. Našim firemním zákazníkům nabízíme:

  • Pokročilý tracking: Naše technologická platforma pro správu logistiky, Manažer zásilek, vám umožní sledovat zásilky od všech 10 renomovaných dopravců (Balíkovna, GLS, DPD, UPS, Toptrans, FedEx, WE|DO, Liftago Network, PPL a Zásilkovna) na jednom místě.
  • Automatické notifikace: Upozorníme vás i vaše zákazníky na každý důležitý krok v procesu doručování. Od přijetí zásilky až po její doručení. Pokud jsou pro vás některé notifikace zbytečné, můžete si v Manažeru zásilek snadno nastavit, aby vám nechodily.
  • Zákaznická péče: Naše podpora je tu pro vás vždy, když potřebujete poradit nebo řešit případné problémy. U nás na hovor opravdu nečekáte a řešení najdeme prakticky okamžitě.

Jak začít se Zaslat a mít balíky v malíku?

  1. Zaregistrujte se jako firma: Vytvořte si účet na Zaslat. Všem novým firemním zákazníkům navíc dáme první zásilku za 1 Kč.
  2. Nastavte si Manažer zásilek: Manažer zásilek sobě skrývá celou řadu funkcí, které vám usnadní váš balíkový život. S nastavením vám pomůže náš obchodní zástupce, který vás po přihlášení kontaktuje.
  3. Získejte výhodné ceny: Pro naše firemní zákazníky nabízíme výhodnější ceníky. S obchodním zástupcem proberte možnosti a posílejte balíky výhodně.
  4. Napojte svůj e-shop: Integrujte svůj e-shop s Manažerem zásilek a exportujte objednávky na pár kliknutí.
  5. Sledujte a notifikujte: Využijte náš pokročilý tracking a notifikace ke sledování zásilek a informování vašich zákazníků.
  6. Efektivní sledování zásilek je nezbytnou součástí úspěšného podnikání. S pokročilými funkcemi, které nabízí Zaslat, máte jistotu, že vaše zásilky budou doručeny rychle, bezpečně a bez komplikací. Zaregistrujte se dnes a začněte využívat naše služby na maximum.

Efektivní sledování zásilek je nezbytnou součástí úspěšného podnikání. S pokročilými funkcemi, které nabízí Zaslat, můžete mít jistotu, že vaše zásilky budou doručeny rychle, bezpečně a bez komplikací. Zaregistrujte se dnes a začněte využívat naše služby na maximum.


Scroll to Top