Vybrat si správného parťáka hraje klíčovou roli v každém businessu. Ať svůj sortiment prodáváte zatím jen lokálně a uvažujete o expanzi pomocí e-shopu, nebo chcete začít rovnou prodávat online, oplatí se věnovat čas výběru platformy, kterou využijete. Na začátku se zaměřte na technologické řešení samotného e-shopu.
Na trhu existuje množství krabicových řešení, která jsou vhodná pro menší a střední e-shopy. Krabicová řešení mají tu výhodu, že si díky nim zvládne nastavit první e-shop kdokoliv. A existují detailní návody, které vás navedou i nastavením. Výběr správného řešení vám může ušetřit spoustu času, třeba při integraci dalších nástrojů. A náklady? Často se měsíční platba v rámci stovek korun vyplatí více než dělat řešení na míru.
Pojďme se první podívat pod obal nejznámějších českých řešení.
Shoptet
Platforma, která v rámci českých nástrojů je jedničkou. Pro začínající e-shop je určitě vhodná. Nabízí vše, co člověku potřebuje, aby během chvíle mohl začít prodávat a spravovat svůj business pomocí obvyklých nástrojů. Pro velký e-shop, ale může být nedostatečná.
Hlavní výhody
🔸 Veškerá administrativa je přizpůsobena potřebám českých a slovenských podnikatelů, takže nebudete muset složitě nastavovat a překládat.
🔸 I zákaznická podpora je v češtině. Zároveň funguje velká česká komunita uživatelů i partnerů.
🔸 Přednastavené šablony, díky kterým vytvoříte webové rozhraní sami.
🔸 Ovládání je přehledné a intuitivní.
🔸 Široký výběr doplňků a integrací, takže jej za pár minut napojíte i na náš Manažer zásilek a starost o vaše balíčky můžete nechat na nás.
Nevýhody
🔸 Malý výběr šablon. Pokud byste chtěli více upravovat vzhled, musíte tak učinit přes kód.
🔸 Množství doplňků je až ve vyšších tarifech nebo v rámci placených doplňků.
🔸 I pro napojení na API vlastních systémů vyžaduje tarif Premium a vyšší.
Eshop-rychle
Jak název napovídá, tak i Eshop-rychle je český nástroj. Jeho hlavní výhodou je, že za poměrně nízkou cenu nabízí uživatelům vystavení velkého množství produktů. Svůj první internetový obchod si v něm zvládne postavit i úplný nováček.
Hlavní výhody
🔸 Rychlé vytvoření e-shopu, navíc obsáhlý průvodce s množstvím návodů.
🔸 Doména, hosting i tvorba e-shopu u jednoho poskytovatele.
🔸 Velké množství šablon vhodných pro rychlý start.
🔸 Dostupná cena.
🔸 Množství integrací – pro marketing, účetnictví i logistických řešení jako je Manažer zásilek.
Nevýhody
🔸 S růstem můžete začít narážet na jeho limity, například, že šablony nejsou responzivní a na některých zařízeních pro návštěvníky nepřehledné.
🔸 Má kratší zkušební lhůtu než ostatní řešení a to je 15 dní.
PrestaShop
PrestaShop je první ze zahraniční zástupců našeho žebříčku. Avšak je přeložen do více než 60 jazyků, mezi něž patří i čeština. Toto nadnárodní řešení má opravdu rozsáhlou uživatelskou základnu, což přináší větší možnosti pro úpravy.
Výhody
🔸 Větší volnost při tvorbě vlastního řešení, služba nabízí více možnosti přizpůsobit si svůj e-shop.
🔸 Multijazyčnost, je možné mít e-shop ve více jazykových mutacích.
🔸 Velké množství integrací, které PrestaShop podporuje, ať už se jedná spojení s bankami nebo sociálními sítěmi. I zde je možné propojit e-shop s naším Manažerem zásilek.
🔸 V uživatelském rozhraní se jednoduše zorientujete.
🔸 Při potížích se můžete obrátit na velkou celosvětovou komunitu.
Nevýhody
🔸 Prvotní nastavení či přestavba e-shopu může být komplikovanější a může být vhodnější přenechat nastavení specialistovi.
🔸 Je nutné zajistit si vlastní hosting, což pro netechnické lidi může být komplikace.
🔸 Při přizpůsobování si e-shopu k netradičním funkcionalitám se může řešení prodražit ať už s ohledem na práci nebo placené moduly.
Shopify
V našem výčtu nemůže chybět Shopify, který je základem milionů e-shopů po celém světě. Je tak jedničkou na trhu jako e-shopové řešení pro malé podnikatele a firmy.
Výhody
🔸 Intuitivní a jednoduché prostředí, vhodné i pro ty, kteří si staví svůj první e-shop.
🔸 Nabízí desítky předpřipravených šablon i možnost customizace.
🔸 Možnost integrace, třeba se sociálními sítěmi, SEO nástroji, Google Analytics, ale i aplikacemi pro administrativu a dopravu.
🔸 Není nutnost přejít na vyšší plán při růstu nabídky.
Nevýhody
🔸 Integrace přímo s oblíbenými českými dopravci jsou často placené. To neplatí pro náš Manažer zásilek, díky kterému si můžete dopravu s největšími českými dopravci napojit zdarma.
🔸 Není vhodné pro malé B2B businessy, které potřebují specifické nástroje, pro tyto případy je plán nákladný.
WooCommerce
Jako poslední se podíváme na řešení, které je oblíbenou volbou pro e-shopy napojené na WordPress. Je open-source řešením, jeho základní funkce jsou uživatelům dostupné zdarma. Jak to u open-source řešeních bývá zvykem i WooCommerce má obrovskou komunitu, díky které vzniká nespočet užitečných rozšíření, které mohou být zdarma i za poplatek.
Výhody
🔸 Je to bezplatný plugin na bezplatné platformě, tím pádem se minimalizují prvotní náklady.
🔸 Stejně tak jsou zdarma dostupné i další pluginy.
🔸 Velká komunita a velké množství návodů a diskuzí ohledně specifických řešení
Nevýhody
🔸 Spuštění e-shopu je technicky náročnější než u komerčních řešení.
🔸 Samotný WordPress mívá problém s rychlostí načítání stránek, což se projeví i zde.
🔸 Funkcionality, které vám ušetří čas a starosti, jsou často placené
Upgates
Upgates je moderní česká platforma, která poskytuje komplexní řešení malým a středně velkým firmám. Nabízí širokou škálu funkcí a možností přizpůsobení dle potřeb podnikatele.
Výhody
🔸 Flexibilní možnosti úpravy vzhledu a fukncí podle vašich potřeb.
🔸 Nabízí pořízení e-shopu na základě jednorázové licence. Vyhnete se tak měsíčním poplatkům.
🔸 Integrované nástroje pro SEO, marketing, zákaznickou podporu včetně možnosti integrace Manažeru zásilek.
🔸 Podpora více jazyků a měn.
🔸 Umožňuje provádět administraci i tvořit grafiku na mobilu či tabletu.
Nevýhody
🔸 Pro začátečníky složitější a méně intuitivní uživatelské rozhraní.
🔸 Menší výběr pluginů a doplňků.
🔸 Pokročilé úpravy vzhledu mohou vyžadovat odborníka.